bloglovin

EE bett

Alltså. Jag gillar verkligen islandshästvärlden ibland. Just nu: med tanke på det otroligt stora utbud av tungfrihetsbett som finns bland annat. Vet inte om det är så vanligt med tungfrihetsbett i den övriga hästvärlden? I vilket fall så finns det många typer av tungfrihetsbett och den senaste flugan är tydligen EE betten (som jag fallit helt head over heels for).

EE betten är betydligt tunnare än de klassiska tungfrihetsbetten och mycket lättare! Kände på ett sådant här i somras och blev heeelt kär DIREKT, oh my god säger jag bara! Riktigt tunnt och fint och dessutom kändes det mycket med ergonomiskt utformat för hästens mun.

Förutom detta finns det även en variant av detta (av mig) eftersuktade EE bettet som är en variant av klassisk islandsstång, men även detta med tungfrihet. Kände även på detta i somras, och det är även det något jag kommer köpa så fort jag får 1.500 kronor över. Skänkeln är kortare än hos ett vanligt stång och bettet är konstruerat för att skapa ett jämnt tryck i hästens mun. Tycker dessutom att de verkar prisvärda, med tanke på vad stångbett brukar kosta. Vad tycker ni om dessa bett? Över hypeade eller underbara?


[bildkälla]


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0