bloglovin

Presentation av Sofie

Hejsan! Mitt namn är Sofie Lahtinen Carlsson som driver den här bloggen. Jag är oftast känd mer som Sofie Carlsson, då jag mestadels tävlar under detta namnet. Nog för att isländska hästnamn är svåra att utala, men jag har aldrig stött på någon som uttalat mitt namn rätt på första försöket...



Nåväl. Nu vet ni vad jag heter. Jag är 18 år, går sista ring på gymnasiet (sista terminen nu, är så taggad!!!). Jag, som det miffo och den vinnarskalle jag är valde natur av alla linjer, samtidigt som jag har hästarna och företaget. Det är mycket, men jag ska klara av det. Jag går på Öppna Programmet i Uddevalla, och det är världens bästa program, helt klart.


Ridit islandshäst, det har jag gjort så länge som jag kan minnas, och min passion för denna underbara hästras bara växer och växer mer och mer för varje dag som går. Jag vill lära mig allt och kunna hantera alla hästar och tävla på en hög nivå. Sedan 6 år tillbaka har jag min trogne följeslagare, drakhästen och prins Glói (som ni kan läsa mer om under "Om hästarna"). Vi tävlar tillsammans och ni som läser kommer kunna följa vår väg mot toppen! Jag älskar att lära mig nya saker och tränar regelbundet för Linda Antonsson och Magnús Skúlason, och de är två av de bästa tränarna jag har haft.



Fotografering blev ett intresse för mig för ungefär 5 år sedan skulle jag gissa och under hösten 2009 startade jag mitt företag. Som det ser ut nu så kommer jag även hålla på med detta när jag slutat gymnasiet. Så småningom kommer jag förhoppningsvis ha tagit körkort och siktar därför på att åka ut och fota ännu mer på tävlingar än vad jag gjort hittills eftersom det är så himlans roligt! Dessutom ska jag under 2012 teama upp med Nina (www.isbitarna.se), eftersom hon antagligen tar körkort innan mig och vi ska roadtrippa Sverige runt på hästtävlingar, haha! Förra året på fotosidan började riktigt bra med att jag var officiell fotograf för Islandshästens Dag i Helsingborg. Det var kanonkul och jättesvårt! Det fortsatte i lavinfart och mitt självförtroende som fotograf växte och jag var till och med tvungen att tacka nej till ett par uppdrag tyvärr.


 

Min personlighet är färgstark och utmanande. Mina vänner beskriver mig som lite lätt galen, glad och sarkastisk. Jag är alltid rak och ärlig och säger vad jag tycker. Ha en trevlig stund här på min blogg. ♥




Kommentarer
Postat av: Adina & islandshästen Funi

Spännande att lära känna dig :) Ni är inte sugna på att åka upp till Skellefteå eller Boden för att fota? :)

2012-01-02 @ 19:35:46 | URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: Får man fråga varför? (Menar inte att vara otrevlig eller dryg)

2012-01-02 @ 20:03:30 | URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Adina & islandshästen Funi

Svar: njeeeh, hahaha ;) Snålis jag är.. haha ;)

Fast om vi är nog många kanske man kan göra det någon gång, vi får se ;)

2012-01-02 @ 20:24:21 | URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/
Postat av: FIA

Gud vad fräckt hår du har på sista bilden!!



Föresten, vad tror du händer om bloggvärlden läggs ned? Såhär tror jag!

http://sofiaalbertsson.blogg.se/2012/january/vad-hander-nar-bloggvarlden-laggs-ned.html



// FIA

www.fiaalbertsson.tk

2012-01-02 @ 21:05:56 | URL: http://www.fiaalbertsson.tk
Postat av: En tjej som aldrig ridit en Islänning

Hej! Jag undrar om det är lätt att sitta ner i tölten?

Jag har aldrig ridit en islandshäst, men skulle gärna vilja prova:D Och din blogg är såå fin:)

Hälsningar från en tjej som aldrig ridit en Islänning :D

2012-01-03 @ 18:11:45
Postat av: Hanna!

Hej! vilken fin blogg du har Sofie!

Hälsningar Hanna!

2012-01-03 @ 19:13:36
Postat av: Veronica

Hej
Vilken fin blogg du har:)
mvh Veronica

2012-07-22 @ 18:26:54 | URL: http://tuskelum.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback