bloglovin

VSM - T2

Sååå, idag var det äntligen dags för VSM, underbara tävling! Sist gång jag tävlade VSM vann jag T4 (var ensam ungdom i b-klass typ) och kom tvåa i F2 (tror vi kanske var 2-3 st med där) och idag tänkte jag typ "Vi kommer inte plocka några rosetter, men vi kan ju ha kul ändå!!" Så fel man kan ha!


Kul hade jag, oerhört kul. Glói var helt knäpp och jättehet och gick emot supermycket i valfria tempot i T2, därför blev han också sjukt tung och lite styv. Vi hade iallafall en god energi (enligt mig) som höll heeela varvet. Där fick vi mellan 5-5,5 och alltså inte topp.


Det långsamma tempot var inte populärt idag. Så fort jag tog lite i tygeln krulla han ihop sig och betedde sig som att jorden höll på att gå under. Han sköt ut bogar, gapade och betedde sig allmänt barnsligt. Hjärtat, han ville bara springa fort på sina villkor. Mellan 4,5-5 fick vi här, också en halvpoäng under vad vi brukar, men men.

När jag vände satte jag gasen i botten, släppte tygeln och hoppades på att inte dö typ! Haha, han blev SÅ glad. Full fräs, klockren takt och som Petur sedan sa "Du kunde ju lika gärna hängt tygeln på örat". Ungefär så bra kändes det. Han var jättefin och rest och tog i ordentligt, och man kände en sån otrolig livsglädje. Jag ville bara fortsätta ett par varv till! Här låg vi mellan 6-6,5
Detta resulterade ändå i 5,73 totalt (på nationell tävling, stolt tjej!). Med tanke på de två första tempona är jag orehört nöjd med detta! Totalt delad tredjeplats bland ungdomarna tillsammans med underbart duktiga Emma Aune och delad nia (!!!) bland 17 starter. Maria Berg vann T2 och fick 7,83, så jag är otroligt nöjd åtta kan man lugnt säga...



Bilden är från Vestur Regional, då vi inte hade alls lika mycket energi i lösa

Kommentarer
Postat av: Celina

Bloglovinbyte :) ?

2012-06-02 @ 11:59:06 | URL: http://allroundmupparnas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0