bloglovin

VSM - F1

I femgången gick det ändå helt okej. Jag kände att jag gjorde ett helt ok program utan några större missar, men det var verkligen inte det bästa jag gjort.

I tölten fick han gå mycket friare än i T2, ville liksom inte ta en diskussion till med honom på banan, utan red mest på säkerhet genom att släppa fram honom lite. Det resulterade nog i kanske 0,5 poängs minus jämfört med i vanliga fall, men jag fick en go känsla iallafall. Traven var fantastisk! Energisk och tvåtaktig och jag kan leva på att jag fick till en toppenbra trav hur länge som helst! Skritten var katastrof, haha. Spänd och eländig, men vi överlevde den också.


När jag sedan skulle ta galopp så fattade han höger, när vi skulle ta vänster... Det var egentligen helt och hållet mitt fel, men det löste vi genom att köra en passläggning direkt. Den blev lite hackig, eftersom jag först tänkte ta ner honom och sedan insåg att jag rider i A-klass och det är ok att ta passen före galoppen. Passen kändes helt ok, men läggningarna var inte det bästa jag gjort någonsin... Andra läggningen blev lite rollig och han blev väldigt hög = svår accelererad. Men sånt händer. Sedan fick vi tillslut rätt galopp och då rulla vi på med stora steg. Lite fyrtaktig, men jag är "over all" nöjd med dagen!


Slutligen hamnade vi på en delad femte plats tillsammans med Filippa Helltén av 9 ekipage på 5,20. När jag såg startlistan trodde jag aldrig att jag och Glói skulle gå till final, men det gjorde vi! Så glad överraskning och ett litet plus att vi får rida final på söndag. Det känns grymt kul, även om vi kanske halkade in lite på ett bananskal. Leder uttagningen gör Johanna Berg med 6,00!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0