bloglovin

T2U A-final, VSM 2012

Japp! Gårdagen började med avfärd från stallet 07.30 typ, Gurra (hästen som vi åkte med, Ófeigur från Dirhuvud) krånglade bara lite, men tillslut fick vi på även honom och for mot nya äventyr! Nere på Säve checkade vi in oss och veterinärbesiktigade. När veterinären frågade vilken gren han skulle gå svarade jag "T2 och femgång, ungdom"...
Först ut var T2 A-finalen. I den låg vi delad trea in. Han kändes ganska fräsch men inte alls så fräck som han gjorde på uttagningen. Väl inne på banan började allt krångel. Han gick och gapade, spände sig och var allmänt inte på topp i första tempot. Låg mellan 4,0-6,0. OJÄMNT. I långsamma blev det inte speciellt mycket bättre, då skulle han börja skritta mitt i allt också? Haha, Han körde sin egen lilla final... Poängen där låg mest runt 4,0-5,5.
Så vände vi varv och jag tänkte väl typ "Nu kommer det äntligen gå bra". Men nej då, det gjorde det icke! Han drog i galopp från start. Alltså inte drog som i inte få stopp, utan drog som i "Hej, jag har ingen annan gångart, bara galopp och kanske lite pass". Jag blev typ så paff att jag inte gjorde så mycket åt det första långsidan. Så har han aldrig gjort förut! Sedan så fortsatte han rolla och greja, men tillslut fick vi ett halvt varv på "släppt tygel" (dvs inte alls släppt tygel) precis bakom en häst för att få till något passigt/töltigt, det var iallafall rätt benpar som rörde sig... Haha, katastrof! Poängen blev mellan 1,0-3,0 (att vi inte blev nollade av någon dommare är typ helt amazing!). Men jag antar att alla måste ha sina tokiga dagar, även de bästa T2-hästarna! För övrigt var heeeela finalen kaos, tror inte att det gick riktigt bra för någon?


Såhär mycket vågade jag "släppa", känns ju inte jätteshysst att galoppa förbi de andra ekipagen och störa dem heller så höll lite i han istället ;)


Ganska nöjda och glada ändå, trots allt kaos!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0