bloglovin

F1U A-final, VSM 2012

Efter flera timmars (typ 4) väntan var det äntligen dags för vår "revansch". Det kändes skönt att få gå in på banan en gång till och plocka lite poäng iallafall. Slippa lämna allt med en så fruktansvärt dålig ritt jag gjorde i första finalen.
Vi hamnade i "fel" varv, till att börja med. Höger, denna underbara sida som han tjafsat så om under hela helgen. Det var bara att bita i det sura äpplet och göra det bästa av situationen. Tölten var inget speciellt, han var mest stel och energilös, tyvärr. Hade jag försökt gasa mer hade det blivit grisepass, så vi fick "nöja oss" med 5,0-5,5 där. Traven tyckte jag kändes helt ok. Han var lite sammanbiten och jag släppte ut han lite för dåligt tror jag, där fick vi mellan 4,0-5,5. Skritten var nog bättre än vad den kändes. Jag släppte allt vad tyglar hette och bara satt och pratade med honom/försökte andas lugnt så att han inte skulle spänna sig för mycket. Han blev lite okoncentrerad, men det var inte så konstigt kanske. Där fick vi mellan 5,0-5,5. Vi måste lära oss skritta!!!



Galoppen sen då, det roligaste som finns säger Glói. Han sprang med 110% energi och blev tyvärr ganska djup och lång till en början, men sedan lyckades jag samla upp honom ganska bra. Där fick vi mellan 5,5-6,0! Mycket glad för detta, tyckte nästan vi förtjänade liiite till, för han gick verkligen bra! I passen la jag han från "fel" galopp, vilket resulterade i tre nästintill perfekta läggningar (ja, jag är skitstolt över mina läggningar), det var bara en som inte blev helt klockren. Sedan hade han tatt ut sig såpass mycket i galoppen att han inte hade riktigt all sin power, men det gick ändå ganska fort. Jag är sååå stolt över honom! Vi fick 5,5 av fyra domare och 4,5 av en snålis som jag tror kollade på fel häst. Totalpoängen 5,17 (5,20 i uttagningen, i andra varvet) och en tredje placering! Så sjuuukt stolt och lycklig för detta!




Kommentarer
Postat av: Sara

grattis till er fina prestation! :) bra jobbat!

2012-06-07 @ 17:33:46 | URL: http://www.saraaandersson.devote.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0