bloglovin

God morgon!

God morgon!
Eller ja, morgon och morgon är det väl kanske inte... Jag sitter på jobbet. Det har varit en grymt lugn natt, endast två gäster som haft vägarna förbi. Jag har sysselsatt mig med att kolla på tv, lite film och spelat tv spel. Dessutom har jag sprungit i nattsvarta trappor! Läskigt...

Igår (alltså måndag) var jag ute och red min skimmelprins för första gången sedan VSM. Han hade någon form av skav precis där bettringen ska ligga (uppenbarligen inte från ett bett, eftersom han inte haft det på en vecka). Skulle gissa att han fått ett insektsbett eller något. Det såg hur som haver väldigt fint ut, men tog ändå hackamore för att inte irritera det i onödan.

En sån härlig tur jag hade! Inga krav på form eller tempo, bara tuffa på med överenergi (!) i rätt gångart/rätt galopp så var jag nöjd. Han är så rolig, Glói, springer utav bara sjutton, så frågar man om han kan springa ännu snabbare, så visar det sig att han har två växlar till. Haha, min älskling!

Öronen spikrakt fram och manen härligt på svaj. Underbara utsikt.

Kommentarer
Postat av: gullan86

Tack för din kommentar glad jag blev:)



vad är det för jobb du har?



Fin häst du verkar ha, tävlar du? har du fler än en häst?

2012-06-12 @ 13:08:35 | URL: http://gullan86.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0