bloglovin

Dagen idag 21/6 2012

Idag har jag också ridit två hästar. Jag slutade jobba vid 15, så då stack jag direkt ut till stallet och red båda underbaringarna!
 
Glói: eftersom vi red en så kallad "seriös" uteritt igår så fick han ett ganska lugnt ridpass. Jag red i grimma + grimskaft, barbacka och med uppvikta ridbyxor, haha. Oseriöst så det förslår. Det var helt okej ändå. Han gick "lugnt" och sansat (lugnt för att vara han) och det blev både lite trav och lite tölt. Han har inte släppt sin vinterpäls nu, börjar bli lite orolig :( Så i nästa vecka ska vi nog se till så han får en B-vitamin spruta och kolla upp det. Släppte ut honom i gräshagen, skruttis blev verkligen jätteglad!
 
Jodis: Idag låg fokus på att lyssna på skänkeln, att vi ska förstå varandra och hitta traven. Det gick över förväntan bra. Hon är smart och så länge man är fokuserad, konsekvent och mjuk så lär hon sig jättefort. Dock har hon lätt för att stressa upp sig. Det var inte alls roligt att bli flugsprayad idag till exempel. Men men, sånt händer. Hon är ju fortfarande så liiiten, så med tanke på det gick det jätte jättebra idag också!
 
Åh vad jag är glad som får rida så fina, förståndiga och personliga hästar. Lycklig tjej!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0