bloglovin

Svar på frågestunden 2

Vad är din favoritfärg på islandshästar?
Svar:
Oj! Det finns ju så otroligt många, men jag tycker svart med stora vita tecken och glosögon är sjukt snyggt! Något annat som är riktigt snyggt är när hästen har riktigt mycket lång man.



Hur gammal är Glói?
Svar: Glói fyller 11 i år.

Hur länge har du haft Glói? :)

Svar: Vi blev delägare i Glói för 6 år sedan, och för 3-4 (?) så köpte vi honom helt!

Om min islandströja: Är den från Island eller har du hittat den här i Sverige?
Svar: Det är en tjej i stallet som har stickat den.

Glói ser ut att vara en väldigt stark tölthäst, var han lätt att töltsätta eller en riktig utmaning?

Svar: När han töltsattes så var han en väldigt stark travhäst, men jag skulle nog inte säga att han var svår. Dock fick vi  ganska mycket hjälp av tränare, hade jag gjort det helt själv så hade det nog varit mycket svårare.

Hur ser dina planer för framtiden ut, hästjobb? En till tävlingshäst kanske?

Svar: Hästjobb - absolut! Gärna på Island. Sedan så hade en till tävlingshäst inte varit helt fel, man vet aldrig ;)

Vad är det för stam på Glói?
Svar: Han är
E: Gáski frá Eyrarbakka
U: Múska frá Thvera II


Vilken är starkaste gångarterna?
Svar: Pass! Utan tvekan. Sedan att den inte håller när han ska gå i pass är en annan sak. Han är en riktig pass och tölt-häst, men han har ändå helt ok grundgångarter, men de har blivit väldigt svaga när vi tog fram de andra.



När började du träna passen med honom?
Svar: För kanske 4 år sedan? Jag minns inte riktigt. Han skickades på tillridning hos Malin Elmgren och hon tog fram passen lite i honom, samtidigt som jag tog lite lektioner på ridskolehästar för att lära mig rida pass eftersom jag aldrig hade ridit det förut.

Högsta poängen för passen? :)
Svar: Vi har fått 5,5 för passen på tävling, men vi har också visat passen för domare ute och inte på träning. Där fick vi 6,5. Då var jag ganska lycklig kan man väl säga, haha!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0