bloglovin

Musik



Ett av mina absolut största intressen förutom ridning och foto är musik. Jag älskar musik. Jag älskar kloka texter som jag kan känna igen mig i. Jag identifierar mig med min musiksmak. Jag blir förolämpad om någon smutskastar artister jag tycker om. Haha, det kanske låter helt sjukt, men om någon säger "Den låten är väl ok..." så kan jag gå i gång och börja försöka förklara varför musiken kan vara så bra och varför den ligger nära mitt hjärta.

En tredjedel (den största, haha) av min musiksmak är en hyllning till den svenska musiken. Svenska artister som skriver och sjunger och spelar. Det är något visst med svenska. Det blir så vackert och poetiskt. Eller det kanske bara är för att jag pratar svenska. Nej, jag vet inte, men svenska artister tilltalar mig, även de som sjunger på engelska. Vi svenskar är otroligt bra på att göra personlig musik som berör.

Sedan är jag nästan allätare. Lyssnar på det mesta (bland annat symfonisk metall och alternativ rock. Det trodde ni inte va?) Men kände bara för att skriva ett litet hyllningsinlägg till svensk musik.

Har du inte så bra koll, eller kanske du också älskar svensk musik så kolla in P3 Guld gala på SVTplay!!
Dessutom är Salem otroligt söt, charmig och rolig vilket är ett stort plus. Han är en av de artister som ligger mig varmt om hjärtat. Grattis till honom också förresten, för han ska bli pappa.

Bildkälla


Kommentarer
Postat av: Evelin.

Svar: Okej, tack så mycket! :D

2012-01-23 @ 15:17:16 | URL: http://handwritten.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0