bloglovin

Igår & idag och sådär

Nu ligger jag hemma i sängen och kollar på Gäster med gester. Har varit ute i stallet idag och igår och ridit på min vita springare.

Igår kände jag för att bara rida på glädje så det fick bli en barbacka uteritt med min lille prins, och åh vad han njöt. 120% power genom hela ritten och jag fick till och med lov att plocka ner honom i form och började samla ihop honom i galoppen. Vi fick med lite trav också, det är jätteroligt att han börjat skilja sååå väl på gångarterna. Han fick göra lite som han ville och fokus låg mest vid att bara slappna av och vara lyhörd.

Idag red vi ett träningspass i ridhuset, men jag var så trött så det blev knappt några krav idag heller! Blev ganska mycket trav (som var oerhört ren för att vara Glói!) och så smått en introduktion till galopp på volt. Jäklar vad det gick. Glói gick som ett ånglok utan stopp, så det var lika bra att köra på i galopp och trötta ut honom, haha. Efter en stund så tänkte jag att jag skulle testa tölten. Och jag säger bara åh ♥. Känslan när ens superpigga femgångshäst sätter iväg i ett friskt tempo HELT REN ökat tölt och bara styvar sig lite i kurvorna. Det är obeskrivlig. Ännu bättre blev det att jag faktiskt kunde kontrollera energin på ett mjukt sätt och göra tempoökningar. Inte så lätt annars, men Glói har nog tröttnat på trav nu, så då skulle han visa vilken hans finaste gångart är. Hjärtat ♥


Bäst för evigt ♥

Kommentarer
Postat av: Svea-Karin

fina hästen :)

2012-01-22 @ 22:31:57 | URL: http://karinmattson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0