bloglovin

Helgen/kaoset

Ja, hela kaoset började för en vecka sedan. Jag hade vart ute och ridit, när jag kom tillbaka var Glói lite blodig på ena bakhoven. Jag gjorde rent och hittade ett litet sår. Han var inte varm eller svullen så jag gjorde ett litet bandage och lät honom sedan vara. Dagen efter vilade han, men jag var där och pysslade om honom lite, kollade såret med mera.

På fredagen tyckte jag han markerade lite i skritt när jag ledde, så jag bad Linda kolla på och så provade vi att trava. Då ville han inte ens trava eller ta i bak alls. Så jag ringde distriktsveterinären som kom några timmar senare. Efter två timmars undersökning hade hon inte hittat något, men eftersom han var svullen och varm tyckte hon ändå att vi skulle röntga honom.

Sagt och gjort. 06.00 rullade släpet från stallet med oss i mot Skara. De var jätteprofsiga och vi röntgade, kände, klämde och allt möjligt på hans hov. Sån tur var hittades ingenting men skon åkte av och bandage på. Så nu går Glói på penicillin och vila fram tills i helgen.

Dock måste bandaget hållas torrt så det är boxvila som gäller, vi bor ju ändå i Svergie. I skrivandets stund så är jAg faktiskt ute på en "en timmas sysselsättning" dvs en liten promenad/stretch/mysstund i ridhuset.

Så förutom de döstora sprutor han får nu (som jag får hjälp av en sjuksköterska att ge) så är läget under kontroll. Men slutet på förra veckan var heeeelt kaos.


Kommentarer
Postat av: Frida

Hoppas han blir bra i sin fossing snabbt :)

2012-10-17 @ 16:13:48 | URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Alexandra

Fy låter inte skoj.. Men skönt att det inte var allvarligare! :)

2012-10-19 @ 22:18:54 | URL: http://alexaka.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0