bloglovin

Det är ju tur att man utvecklas...

Har städat igenom mitt nattduksbord och där i hittade jag massor med roligt! Bland annat lite gamla domarkommentarer. Precis när jag började tävla så sparade jag alla mina kommentarer, nu mer sparar jag bara de bra! (Skämt åsido ;))

De ena var från Sydsvenska mästerskapen, enda gången jag varit där, sommaren 2009! Jag tänkte lägga upp kommentarerna för T2 :)

Any speed tölt
4 - hög form, mot passtakt
5,5 - ok rörelser, lite hög form, lite bunden.
5 - ok takt, bitvis passtakt, ok rörelser o mjukhet
5,5 - ok takt o tempo. Fina rörelser, lite hög form
4,5 - passtakt, ok tempo

Slow, steady, calm speed
4 - hög orolig form
5,5 -
5 - ok takt, lite högt tempo, på framdelen, mot handen, passtakt
5 - ok grundtakt, något styv, mot handen
4,5 - passtakt, bra tempo

Loose rein
4 -
6 - bra tyglar
5 - ok takt, på framdelen, få korrigeringar, passtakt tilltar
5,5 - ok takt, lite styva rörelser, bra tygel, blir passtaktig
5 - passtakt, ok bärighet

 

AHAHAHAHAHA MIN MIN. Självförtroende till 100%? Njaaa.


Totalt 5,1. Åh kommer ihåg att jag var sååå irriterad. Jag hade ju tänkt kvala till SM. Men som ni ser - ojämna poäng, styv och ojämn häst. Sedan har vi kommentarerna från i våras, de poängen som vi SM kvalade med:

Any speed
6 - ok takt, bra tempo
6 - ok takt och rörelser, trevlig form
6 - bra takt, ok tempo, stabilt, under medelaktion
6 - ok takt, mjuka rörelser
6 - ok takt o form

Slow, steady, calm speed
5,5 - ok takt, bra tempo
5,5 - ok takt o tempo, trevlig form
5,5 - ok takt och tempo
5,5 - lätt obalans på kortsidan
5,5 - ok takt, tempo, lite innåtställd, lite styv

Loose rein
6,5 - bra takt o tempo, mycket bra tygelfrihet
6 - ok takt o rörelser, bra tygel
6 - bra tygel, stabilt, något energifattig
6 - bra tygel, tendens till passtakt, stabilt visat
6,5 - ok takt, tempo, mycket god tygelfrihet

Totalt 5,97. För mig spelar det ingen roll att vi höjt oss 0,5 poäng eller 2 poäng, det som jag blir glad av när jag läser detta är att vi har blivit mycket jämnare och stabilare. Åh, detta behövde jag efter allt kaos som varit! Längtar efter att rida prinsen igen :D

 

Guldpojken! Lite bättre självförtroende här på både häst och ryttare! Foto: Lina Brundell

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Så duktiga! :D

2012-10-21 @ 23:02:21 | URL: http://alexaka.blogg.se
Postat av: emma

fin han är :)

2014-05-29 @ 14:21:30 | URL: http://islycka.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0