bloglovin

Svar på frågestunden 1

Rider du kurser?
Svar: Japp, det gör jag! Jag tycker det är otroligt viktigt att alltid söka mer kunskap och få inspiration så man inte bara kör på med samma saker hela tiden.

Hur ofta?

Svar: 1-2 gånger i månaden, samt i genomsnitt 1 privatlektion i månaden!

Och har du möjligheterna var dag, dvs. att du alltid har någon bra islandsistruktör i hemtrakterna? :)
Svar: Ja det har jag! Vi har Glói på Dirhuvud, där bland andra Linda Antonsson (årets ungdomsryttare 2011 samt världsmästare i T2) och hennes mamma har sina hästar. Det är främst dem jag tränar för. Sedan är det många som kommer och håller kurser hos oss, då vi har ridhus och många som har lätt att ta sig till oss. Bland annat Rasmus Møller Jensen, Heimir och Magnús Skúlason, dock rider jag bara för Magnús när han kommer hit.

Vart bor du någonstans?
Svar: Jag bor utanför Ljungskile, som ligger nästan i Uddevalla, ungefär 1 timma från Göteborg.



Vilken instruktör tränar du mest för?
Svar: Som jag skrev ovan, mest för Linda & Liselotte Antonsson. Har även tränat för Helen Gustafsson och rider när jag får tillfälle även för Malin Elmgren och Magnús Skúlason.



Kommer du vara nere på NM och titta?
Svar: Ja, absolut! NM blir årets semester, för att titta och fota och umgås med alla goa vänner.



Tävlar du?
Svar: Ja det gör jag! Jag och Glói satsar på SM kval 2012




Hur lång är du?
Svar: I mitt pass står det 166, men jag tror jag är lite längre, typ 168 cm.


Hur hög är Gloi?
Svar: Jag vet faktiskt inte! Han är inte uppmätt, men jag skulle gissa på att han är 140-142 cm i mankhöjd, alltså ganska stor.


Hur vill du att din framtid ska se ut?
Svar: Ljus, förhoppningsvis. Hade varit en dröm att bara bli upptäckt av en talangscout, vinna 20 miljoner på triss och starta eget stall som gick att leva på, med ridskola, avel och massor av inackorderingar där jag fick sprida inspiration och lära mig tillsammans.


Hur tror du din framtid kommer se ut?
Svar: Jag vill först och främst ha ett jobb och fokusera på ridningen ett tag. Innan jag börjar plugga så har jag tänkt försöka få hästjobb på Island, då det är något av en dröm... Sedan kanske det blir folkhögskola och så ska jag nog utbilda mig till något roligt!


Kommentarer
Postat av: johanna

Fin blogg du har :)!

2012-01-16 @ 16:21:48 | URL: http://jmsislandshast.blogg.se/
Postat av: Frida

Är Glói lång också? :) Guffi är ju kanske lite högre, men så jäkla lång så det gör att han ser ännu större ut, och han har ju 135 i täcken.

2012-01-16 @ 16:33:32 | URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Johanna

åhhh vad länge sen! hur är det med dig? (:

2012-01-16 @ 17:49:35 | URL: http://shonali.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: Aha :) Guffi brukar sticka ut lite mer än alla andra när de står på rad :)

2012-01-16 @ 17:50:54 | URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback