bloglovin

Om Jodis

Jodis från Dirhuvud
E: Andri frá Hoffsteinstö∂um U: Ógn frá Húsávík
Sto, född 2007
Femgångare



Jodis är mammas ögonsten! Hon är en glad och positiv tjej som alltid kommer fram till mig när jag hälsar på henne i hagen. Jag har kännt henne sedan dagen hon föddes, då vårt gamla sto Ógn är hennes mamma.

Disa, som hon kallas, reds in under sommaren av världens bästa Linda Antonsson, och efter det tog mamma över. Då fick inte jag rida henne alls för att mamma ville lära känna henne, så ridmässigt så vet jag inte så mycket om henne, mer än att hon är väldigt stabil och sansad. I slutet av januari ska hon få skor och då ska jag äntligen få börja stärka mina band med denna lilla divan.



Disa är, och har alltid varit, väldigt överlägsen alla andra hästar, och har tendens till att nästan bli lite bufflig. Men hon är också väldigt tillgiven och ödmjuk. Till hösten hoppas jag på att få tävla henne en eller ett par gånger!


Kommentarer
Postat av: Nina Timmerfors

Hon är ju bara för söt!

Vem är hon efter?

2012-01-02 @ 15:29:38 | URL: http://isbitarna.se
Postat av: tilda albertsson

ååå! så söta jag måste skaffa häst!

2012-05-15 @ 19:08:52


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0