bloglovin

Mellis!

Testade ett nytt mellanmål igår, då jag åkte direkt från skolan till stallet. Jag var hungrig och slängde mig in på Ica. Tänkte köpa en risifrutti, men är ganska trött på fisiprutti-mellis... Ja ja, i vilket fall så såg jag en reklamfilm om en Isländsk Yoghurt som Nina bloggade om härrom dagen. Och på kylhyllan vid drickyoggin så stod den. Jag är för stolt islands-lover för att kunna låta bli att testa den.



Och den var faktiskt riktig god! Som ni kan se blev mitt mellanmål/middag en banan och en Skyr, men det hade räckt gott och väl med bara yoghurten. Den var lite tjockare och bittrare i smaken än vanlig yoghurt, den smakade inte alls lika mycket socker som till exempel Yoggi. Jag kan tänka mig att om man lägger den i frysen (eller ute i den förbannade snön.......) så kommer den bli supergod att äta istället för glass. I like! Dock var den väldigt dyr, 19 kr för ett paket. Men ändå ett bra lunch alternativ - man blev riktigt mätt.

Edit: Tydligen är den fettfri och nyckelhålsmärkt också, och innehåller 120 kcal, för den som räknar sånt, haha...

Hoppas ni har det finast alla underbara människor där ute!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0