bloglovin

Dagens äventyr

Som sagt var jag ute förut i stallet, och hej vad det blåste! Ingen hårtork behövdes där inte. Gick runt och tog det lite lugnt, gjorde iordning boxarna och kvällsmaten till de små liven. Glói fick sig allt några morötter och ett par klappar också. Efter det gick jag ner till stoflocken där Disa håller till! De sprang som blådårar redan innan jag kom in i hagen. När jag ropade på Disa stannade de upp, tvärvände och helt plötsligt kom det ungefär tio feta små islandshästar i full kareta springandes rakt mot mig. Det var en ganska mäktig känsla. Att stå där och känna hur marken bara dånade och de, helt överfyllda av livsglädje, kommer springandes mot mig med öronen spetsade. (Sån tur var är Disa väldigt ranghög och beskyddade mig från de andra surkärringarna, annars hade jag nog blivit översprungen... Haha)




Jag myste tillsammans med stoflocken en liten stund och åkte sedan hem igen för att krasch-landa i sängen. Har nu repat mig genom att kolla på några avsnitt av Buffy och även sett klart Kronjuvelerna. Imorgon kommer första delen i min "Tips & Trix" serie om tömkörning, yay!


Rund och glad är hon iallafall... Drottning över höbalen, haha

Kommentarer
Postat av: Linda

Du är så duktig på att fota!



Sv: Oj vad färger han har gått igenom i sitt liv haha, det är ju det som är så häftigt med skimmlarna. Kan du inte göra ett inlägg med bilder på honom med alla hans olika färger :D??



Visste inte att islandshästarna kunde få sådana fräknar, tänker mig mer araben :) Intressant

2012-01-04 @ 23:08:23 | URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Therese

Fantastiska bilder! :)

2012-01-05 @ 09:04:27 | URL: http://ishestur.wordpress.com
Postat av: malin

Vem gjorde din design?

2012-01-05 @ 10:33:47 | URL: http://malinsjolander.com
Postat av: Nina Timmerfors

Men ÄR det inte Saga och Glöd längst till vänster, på bilden längst upp? ;D

2012-01-05 @ 15:09:36 | URL: http://isbitarna.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0