bloglovin

Bärighetsträning 3/1 2012

Idag hade jag och Glói en mysig stund i stallet. Det var snöblandat regn som ÖSTE över mig när jag kom ut till stallet. Tacka vet jag ridhus. Jag gjorde snabbt iordning stackarn som idag var brun istället för vit. Hm.

Skrittade igång ganska länge, nästan 15 minuter! Böjde, ställde, flyttade, gjorde massor med halter. Ville att han verkligen skulle ta stöd i handen, och till slut gjorde han också det. Joggade sedan igång lite i trav på de stora serpentinerna och gud vad vi bara flöt fram! Bitvis riktigt tvåtaktig och flott.

Sedan gick vi över på dagens träning (beskrivet i detta inlägget) och gjorde ungefär 3 i varje varv. Sedan kände jag hur han började stressa och då gick vi över i skritt och skrittade i kanske 10 minuter till, ville att han verkligen skulle ta alla hjälper och skritta på tygeln. När jag fått igenom detta återgick vi till övningen igen och gjorde den ytterligare 2 gånger i varje varv. Sen blev det nedvarvning och godis och massor av pussar till min lille prins som var så duktig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0