bloglovin

Årets första pass.

Dagen idag:

Åka till skolan. Sitta i skolan jäääättelänge och plugga. Körlektion som slutade med en slirande bil (inga döttsfall, som tur är). Sova på bussen hem. Kom hem, försökte plugga, åkte ut till stallet istället.

Så har det sett ut typ! Dagens ridpass kan bara beskrivas som superbra. Jag hade tänkt att vi skulle ha ett trav (tråk) pass i ridhuset, men så blev det inte. Linda hade lektion inne, så vi fick snällt sätta i broddar och bege oss ut mot nya äventyr. Skämt åsido så red jag på ovalbanan istället. Det är oerhört lyxigt att ha den hemma precis vid ridhuset!

Vi värmde upp utanför. Skruttisen var jättestel så det blev mycket sidförande och volter i skritt. Sedan testade jag traven - katastrof. Inte ett steg fick jag till, haha. Så vi skrittade i kanske 20 minuter till, sen gick vi ut på banan, som var sådär lagom plogad så att den inte var hård eller isig, men ändå inte översnöad.

Vi travade i olika tempon med stöd på tygeln på banan! Det är nog första gången någonsin jag har gjort det. Så himlans glad var jag. Sedan tränade vi lite energiökningar i tölten, som också gick superbra! Tillsist blev det lite fyrtaktig galopp och så "råkade" det bli en passläggning också. Då var Glói nöjd, haha. Sen att det var kallt och mörkt spelar inte så stor roll...

Världens bästa utsikt ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0