bloglovin

Mellis till stallet/Plugg-godis

Mitt bästa tips på plugg godis eller extra energi till den aktive ryttaren är absolut nötter! Nötter nötter nötter! Det är så gott och beroende framkallande, haha. Och då snackar jag inte de nötter som man köper vid naturgodiset, nej, rosta egna nötter. Då vet man precis vad man får.

Jag, när jag gör min nötblandning, har i följande:
Hasselnötter, cashewnötter, sötmandel, valnötter och pumpafröer.


Lägger alltihop på en smord plåt, toppar med matolja, flingsalt och sesamfröer och kör in i ugnen på 200°c tills de är gyllenbruna. Man får röra om ungefär var 5 minut och de bör vara inne i typ 15 minuter.

Mums!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0