bloglovin

T2 26/4 2012

Efter femgången var det en liten paus, så jag tvingade i Glói lite kraft, hö och vatten för att ladda om. Vi red T2 tillsammans med ett ekipage som hade ett hejdundrande tempo kan man väl uttrycka det som... Haha.

I valfritt tempo kändes han lite seg, men det var tungt på banan, regnade och han tyckte väl han hade gjort sitt när han gått så bra i femgången... Ja ja, i vilket fall hade jag stångbett på - jag som inte kan rida med stång över huvudtaget! Så det blev inte så följsamt och samspelt som man kunde önskat. Han var lite spänd och gick inte sååå kraftfullt som han kan. Men men, sånt är livet. Poängen blev 5,5 - 6,0 - 5,5

Kort tempo kändes så himla bra! Kanske tack vare att han var lite seg, det gick liksom att peta i han mer energi (varför jag inte gjorde det i valfria tempot är en obesvarad gåta) men ändå hålla ett lugnt tempo. Hans valfria tempo ligger ofta ganska nära det långsamma, men det är ju inte hela världen. Där fick vi 5,5 - 6,0 - 5,5



När vi skulle vända och släppa tygeln så bad jag till gudarna att Glói skulle pinna på ordentligt! Vi vände mitt på en långsida, hästen med det överdrivet höga tempot var typ 10 meter bakom oss och jag hörde hur de kom närmare och närmare. Nå väl, vi han visa lite tölt innan kaoset började iallafall. När vi blev omridna tyckte Glói att det var onödigt att fortsätta i tölt - så då blev det väääldigt passtaktigt. När man då börjar ta i honom så drar han i pass haha. Jag gjorde nog 3 korrigeringar där jag samlade ihop honom och sedan släppte så han gled isär - det är omöjligt att hålla ihop honom på lösa tyglar när han blir tävlingssugen. Poängen där blev ändå helt klart godkända 6,0 - 5,5 - 6,0

Totalt blev det 5,8 - 5,8 - 5,8 och alltså då 5,80 i slutpoäng. MYCKET NÖJD OCH GLAD SOFIE! (även om vi brukar ligga på 6,5 på lösa när han inte sticker, haha)

Kommentarer
Postat av: Frida

Det gick ju riktigt bra för er! EN själv sitter här och tänker att om det är "dåliga" poäng för dig, vad ska då jag lyckas få ihop någon gång i framtiden på en tävling :p

2012-04-28 @ 10:27:30 | URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: Ja, huvudsaken är ju att man själv märker att man utvecklas :)

2012-04-28 @ 10:58:20 | URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0