bloglovin

träningsrapport, 4 dagar senare...

I helgen hade jag och Glói bus träning för Linda Antonsson, och det var jätteroligt. Hovslagaren kom runt 10 (Glói hade slängt av sig sina framskor...) och skodde honom i hela 1 h 45 minuter! Helt sjukt! Men så otroligt bra det blev...! Vi slängde oss in i ridhuset eftersom vi var 20 minuter sena och eftersom Glói inte vart riden på några dagar (läs minst 1 vecka) så blev det mycket att bara mjuka upp honom i tölt, trav och galopp.

Tölten går han som en klocka i och vilken skillnad det var nu när han har normalstora (istället för gigantiska) hovar. Han tickade på jättebra och vi lyckades mycket bra med att "flytta undan rumpan på volt" övningarna. Han kändes lite svag i traven, men det blir bättre hela tiden i takt med att han tränas. Galoppen hade han tappat allt i! (åh sååå tröttsamt att rida femgångare) Det gick typ 4 steg sedan var det pannkaka av alltihop. Men vi kämpar på. Så fort jag blivit frisk ska vi se till att banne mig få ordning på galoppen.

 

På eftermiddagen gick vi ut och red program, och jag var så stolt över min lille vite prins som knappt gått något på ett par veckor och ändå presterade så bra! Vi började med femgången, och vilken tölt! Tror aldrig han har gått så rent, lyft och löst någonsin! Oerhört stolt Sofie efter det, jajemen!

Traven var, som vanligt, fyrtaktig, men mycket kraftfullare och stabilare än vad den brukar vara när vi rider på bana, det var roligt att uppleva faktiskt! Skritten var avslappnad, dock något överilad, men fortfarande taktfast. Galoppen blev lite fyrtaktig till en början, men sedan rätade han upp sig väldigt bra och gick på som bara den. Det enda som fattades lite där var formen och kondition (och min sits, den är gräslig i galopp...)

 

Passen var, helt okej med tanke på omständigheterna. Måste lära mig att lägga den i tid bara, och att hålla den. Första så slog han upp i kors när jag skulle ta ner honom och andra slog han upp mitt på långsidan (antagligen för att jag red med typ T2 tyglar, haha)

 

som sagt. lär dig korta upp tyglarna Sofie!!!! alla bilder är fotade av [nina timmerfors]


Kommentarer
Postat av: Frida

Svar: Vad roligt! Glói är så fin :)

2011-09-21 @ 23:58:19 | URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Camilla

Fina bilder :)

2011-09-22 @ 00:07:39 | URL: http://fleygur.blogg.se/
Postat av: Caroline

Kul att du hittade min blogg. :)

2011-09-22 @ 08:38:27 | URL: http://islandscarro.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0