bloglovin

kärlek och massa trav



idag var jag ute i stallet hos Glóiskrutt. Han låg ner och solade när jag kom, så jag lät honom ligga kvar och satte mig och gosade med honom i en kvart. Så himlans myspysig, han som aldrig är sån annars! Sedan kom Linda och vi fick springa till stallet och börja göra iordning! Jag red nämligen lektion för henne idag och vi travade supermycket! Hon klockade och vi travade non-stop i nästan 17 minuter, haha. Alltså blev det ett ordentligt genomkörar travpass. Men så otroligt bra det är att ha tränare hemma ibland, bara att slänga iväg ett sms och ta ut pengar typ...

Jag måste tänka på att hitta en lugn och stadig skritt i lågt tempo och halvlåg form där han verkligen kommer upp med ryggen och sedan jobba på att tänja gränserna i traven. Till exempel ställa mer och mer hela tiden, speciellt på volten. Jag måste också komma ihåg att inte rida fram honom så han blir stressad, utan istället hålla emot och flytta undan, bli lätt när han blir lätt. Jag måste komma ihåg att driva ännu mer i kurvorna så han inte blir för fyrtaktig i traven.

Lite lösryckt kanske, men detta är nog mest hjärngympa för mig själv tror jag ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0