bloglovin

Islandshästen med all världens färger?

Tidsinställt inlägg eftersom jag kommer ligga och sova halva fredagen också...

Alltså visst att islandshästen har ascoola färger, och många olika, men detta har jag verkligen aldrig sett förut! Färgen beskrivs på WorldFengur (databasen för islandshästar) som Skáskjótt, rau∂jörp vilket jag tror betyder ungefär diagonal skäck, rödbrun. Hästen heter Miljón frá Grund. Sannerligen en häst på miljonen...


[Miljóns worldfengur]

[Här] kan ni även hitta ett nyhetsinslag om en trefärgad islandshäst! En fux/svart skäck. Också detta skithäftigt tycker jag, men har för mig jag sett det förut. Videon är på isländska, så ni som är som jag och inte talar detta vackra språk får helt enkelt avnjuta de vackra bilderna på denna underbara häst!

Båda dessa är hittade på min väns facebook-sida så jag kan tyvärr inte ange bättre källor...

Kommentarer
Postat av: josefine

Hade du några bra tips för att få upp ryggen på Fantasia? :D

2011-09-23 @ 12:29:45 | URL: http://fantasias.blogg.se/
Postat av: malin

vilken konstig färg :P

2011-09-23 @ 15:50:22 | URL: http://icelandicshowjumping.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0