bloglovin

Bilder och lite fint


KMet började med klassen stilpass, där vårt första löp faktiskt gick rätt okej. Fick 5,5 för läggning (brukar få typ 3 haha, så där har vi ju utvecklats ganska mycket!) Passkvalitén var sådär, fick runt 4 eftersom jag verkligen inte ville att han skulle slå upp! Han var enda hästen som låg hela vägen så woho! Tiden blev 12"59 tror jag ;) Så ganska långsamt gick det. Löp 2 slog han upp lite men la sig direkt igen, men det gjorde inte så mycket, jag var sjukt nöjd ändå. Totalt slutade vi på första plats med de skrämmande höga poängen 2,42, haha!



T2an gick superbra! Han skötte sig så himla fint och gick rent nästan hela tiden i lösa tempot. Sen så snubblade han till och tyvärr kollade två domare då och då blev han såklart lite passtaktig så poängen gjorde inte ritten rättvisa. Totalt 5,60 och även om jag tycker vi var värda mer så är jag oerhört nöjd med de poängen också! Tvåa i denna klassen, men etta av ungdomarna! Woho!




Femgången i uttagningen gick helt okej. Vi var tre ekipage på banan så jag var mestadels koncentrerad på att han inte skulle dra, men lillskrutten skötte sig utmärkt! I galoppen blev vi tyvärr prejade (en häst som red in precis framför oss i en kurva så det var omöjligt för Glói att hålla balansen, lite störande, men ändå. Vi fick totalt 3,83 och sist in i finalen. Finalen gick så fantastiskt bra! Är så himla stolt. Vi fick 6or i tölt och 5,5 i pass! Totalpoängen blev 5,24 och slutade på andra plats! (Vi vann ungdomsklassen dock.)




Kommentarer
Postat av: Frida

Vad roligt att det gick så bra och grattis till placeringarna :)

2011-10-09 @ 15:29:27 | URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Jo visst, många rider ju efter tränarens utlärande och deras ridsätt. Kanske är det främst islänningarna som har lite inspiration? Som sedan går över till oss andra :)? Inte vet jag, jag har iaf sett väldigt lite övningsaktivitet i islandsridning även om de helt klart finns många som varierar mycket i ridningen med sina islandshästar.

2011-10-09 @ 20:38:09 | URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Frida

Svar: Ja, han är go :) Jag har faktiskt aldrig tagit med mig Guffi någon stans och riktigt fotat honom så här, så det var dags att göra det :)

2011-10-09 @ 21:10:53 | URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/
Postat av: malin

vilken fin häst du har! :)

2012-01-01 @ 20:25:25 | URL: http://malinsjolander.blogspot.com


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0